Easy Template
Home Producten Diensten maatwerk word sjablonen Contact
Easy Template sjablonen balk
Easy Template

 

 

Nieuw sjabloon maken

Bij het maken van een sjabloon kan een bestaand document worden gebruikt. De kans is alleen groot dat er dan ongewild oude opmaak en gegevens in blijven staan. Maak bij voorkeur een nieuw sjabloon op basis van een leeg document.

Nieuw sjabloon maken en opslaan op bestandlocatie

1. open >> Microsoft Word



2. kies in het menu >> bestand >> Nieuw



3. aan de rechterkant verschijnt een werkbalk. Kies hier voor >> leeg document




4. kies >> Bestand >> Opslaan als (F12)

Word sjabloon opslaan

3. Word geeft in het veld "Opslaan als" standaard aan dat een gewoon (.doc) bestand wordt opgeslagen.
Wanneer een sjabloon wordt opgeslagen, moet bij opslaan als worden gekozen voor >> Documentsjabloon (*.dot)

De locatie van de bestanden op het netwerk veranderd op dat moment ook. De standaard sjabloon locatie wordt nu voorgesteld. Dit is de meest logische plek voor het opslaan van sjablonen, maar hier kan van worden afgeweken.

4. geef een naam aan het sjabloon.

TIP: door elk sjabloon de laten beginnen met 3 letters kunnen voor meedere bedrijven in een organisatie sjablonen van bijvoorbeeld brieven worden opgeslagen. Wanneer u bijvoorbeeld ook voor een vereniging een brief op de computer heeft staan, bijten deze 2 Word sjablonen elkaar niet.

5. Kies vervolgens voor >> Opslaan


 

 

 

Word brief sjabloon maken

opslaglocatie

nieuw sjabloon maken
standaard lettertype
kopteksten en voetteksten
logo in sjabloon
adresblok afzender
adresblok geadresseerde
EASY TEMPLATE
Urenregistratie
Verlofoplossingen
Vakantiekaart in Excel
Microsoft Office trainingen