Ziekteverzuim Excel support
Voor Ziekteverzuim Excel verloopt de support online. Hieronder vind je de handleiding van de Excel ziekteverzuim. Heb je na het lezen van de handleiding nog vragen, raadpleeg dan Urenregistratie FAQ (veelgestelde vragen) op deze pagina. Dan wordt deze waarschijnlijk beantwoord in het veelgestelde vragen deel.
Handleiding Ziekteverzuim Excel
Ziekteverzuim Excel – Algemeen
De huidige versie berekent het verzuim per maand. Ziekteverzuim in Excel is vrij te benaderen en je kunt dus een overzicht maken, waarin per week het verzuim wordt berekend.
Hiervoor is echter wel wat kennis van Excel noodzakelijk, maar als je die in huis hebt, kun je zelf een overzicht maken.
Easy Template geeft alleen geen ondersteuning bij het maken van dergelijke overzichten. De vraag is uiteraard of de cijfers per maand niet al voldoende informatie geven.
Ja, elke werknemer krijgt een apart bestand. Zo kan dit bestand ook worden verstuurd naar de werknemer of Arbo-dienst.
Tip om snel meerdere kaarten aan te maken:
Maak een kopie van het door Easy Template geleverde Excel bestand
Geef dit bestand een algemene naam (bijvoorbeeld ziekteverzuim_JAARTAL_bedrijfsnaam.xls)
Voer eenmalige gegevens in (zie eenmalige handelingen)
Sla het bestand op
Maak kopieën voor elk werknemer en sla deze apart op
Ziekteverzuim Excel – Gebruik
Ziekteverzuim – werknemer later in dienst
Vraag
Wanneer een werknemer in de loop van het jaar in dienst komt, kan deze dan ook gebruik maken van de verzuimkaart? Of kan dat alleen als iemand een vol jaar in dienst is.
Antwoord
Elke werknemer kan worden verwerkt in de ziekteverzuim in Excel. Wat alleen wel moet worden gewijzigd zijn de normale uren.
Stel een werknemer komt 1 maart in dienst. Dan moet op het tabblad >> Standaard de dagen worden leeggemaakt voor deze datum.