Eigen menu in Word

Voor een eigen menu in Word wordt de werkbalk snelle toegang gebruikt in Office. Vanaf Office 2007 kan iedere gebruiker een eigen werkbalk maken. Deze nieuwe functie in Office 2007 heet: werkbalk snelle toegang.

Eigen menu in Word

Hoe functies toevoegen aan Office werkbalk

  • Klik op het pijltje aan de rechterkant van de werkbalk
    Menu in Word
  • Door de opties aan te klikken verschijnen deze in de balk
    Opties in werkbalk
  • Door de opties nog een keer aan te klikken verdwijnen deze opties weer uit het menu. De opties met een vinkje worden weergegeven in de werkbalk.
  • Door op >> Meer opdrachten te klikken verschijnen alle mogelijkheden.
    Opties aanvinken
  • De lijst die wordt getoond is erg lang, maar na een beetje zoeken, kan iedereen de gewenste optie vinden
  • Met de knop midden in te scherm kunnen de opties snel worden verplaatst
    Toevoegen opties aan menu in Word

Toevoegen opties vanuit het scherm

  • Ga in het scherm naar de optie die moet worden toegevoegd aan de werkbalk
  • In dit voorbeeld voegen we de optie >> etiketten maken in Word toe aan het menu
  • Deze optie is in Word te vinden onder >> Verzendlijsten >> Etiketten
  • Klik met de rechtermuisknop op de optie >> Etiketten
  • Een snelmenu verschijnt
    Invoegen menuopties
  • Kies voor >> Toevoegen aan werkbalk Snelle toegang
  • De optie Etiketten is nu toegevoegd aan de werkbalk
    Invoegen menu snelle toegang
  • Herhaal deze aktie voor de andere meest gebruikte opties
  • De eigen menubalk is een feit

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *