Lettertype instellen in Excel

Een lettertype instellen in Excel is niet altijd nodig. Standaard heeft Excel het standaard lettertype Calibri. Op zich geen lelijk lettertype, maar de kans is groot dat dit niet het lettertype is van je huisstijl. Om te voorkomen dat bij elk nieuw spreadsheet de lettertypes handmatig worden gewijzigd, kun je er beter voor zorgen dat dit één keer goed wordt ingesteld.

Standaard lettertype in Excel 2010

  • Open >> Microsoft Excel
  • Druk op de >> Office Knop
    Standaard lettertype instellen
  • Kies voor >> Opties in Excel
    Opties voor Excel
  • Klik op >> Populair
    Keuze populair in Excel
  • Ga naar >> Dit lettertype gebruiken
    Standaard lettertype in Excel
  • Bij een standaard installatie van Excel staat hier vaak >> Lettertype van de hoofdtekst. In Excel 2007 is dat normaal gesproken Calibri
  • Klik op het pijltje en selecteer een >> lettertype
  • Wijzig bij >> Tekengrootte eventueel ook nog de grootte
  • Druk op >> OK
  • Excel geeft een waarschuwing >> Wijzigingen in het standaardlettertype worden pas doorgevoerd als u eerst Microsoft Excel verlaat en het programma vervolgens opnieuw start
    Wijzigingen pas na opstarten Excel
  • Druk op >> OK
  • Sluit Excel af
  • Start Excel opnieuw
  • Het standaard lettertype is nu gewijzigd voor alle nieuwe werkbladen
    Standaard lettertype Excel laatste stap