PDF direct per mail versturen

Hoe je een pdf direct via mail kunt versturen, leggen we uit in deze post. Dagelijks worden per mail Excel bestanden of Word documenten (zoals offertes) verzonden. Het gevaar van het verzenden van bijvoorbeeld Excel bestanden is dat teveel informatie wordt verzonden. Het zou bijvoorbeeld vervelend zijn als een calculatie voor een offerte met de berekening wordt aangeleverd aan uw mogelijke klant.

PDF verzenden per mail

Door je Microsoft Office bestanden als PDF te verzenden, bent je er zeker van dat de ontvanger de bestanden ontvangt in de gewenste lay-out en dat de ontvanger niet (per ongeluk) gegevens wijzigt. Vanaf versie 2007 heeft Office een standaard optie om documenten te verzenden als PDF.

Zo verstuur je een PDF per mail

Hoe PDF verzenden per mail

  1. Open een >> Microsoft Office bestand

  2. Klik op de >> Office Knop

  3. Kies voor >> Verzenden

    Knop verzenden PDF

  4. Kies voor >> Als PDF-bijlage bij een e-mailbericht verzenden

    Bijlage als PDF toevoegen aan mail

  5. Melding in Windows

    Het kan voorkomen dat Windows een melding geeft over een blokkering. In dat geval kunt je kiezen voor blokkering opheffen
    Windows melding

  6. Het bestand wordt als PDF in een e-mail gezet

  7. Voeg de gegevens van de geadresseerde toe aan de mail

  8. Voeg de inhoud van de mail toe

  9. Handtekening in voegen

    Sluit af met je e-mailhandtekening. Het nadeel van deze manier van verzenden van e-mail is dat Outlook niet standaard een handtekening onder het bericht zet. Deze is in te voegen door te kiezen voor >> Invoegen >> Handtekening
    Handtekening invoegen in E-mail